ACTELE NECESARE PENTRU CADASTRU SI INTABULARE APARTAMENT:

1. Actele de proprietate ale imobilului:
a) in cazul achizitionarii prin institutiile Statului Roman (ICRAL, ICVL, Orizont, Giulesti, Foisor, etc):
- contract de vanzare cumparare sau contract de construire - copie xerox;
- proces verbal de predare-primire apartament - copie xerox;
- adeverinta de achitare integrala (doar pentru apartamentele cumparate in rate) - copie xerox;
b) in cazul dobandirii prin mostenire (succesiune):
- certificat de mostenitor, inclusiv toate actele de proprietate invocate in certificatul de mostenitor - copii xerox;
c) in cazul achizitionarii de la o persoana fizica/juridica:
- contract de vanzare cumparare sau contract de schimb sau act de donatie - copie xerox;
d) in cazul dobandirii prin Judecatorie, in baza unei sentinte civile:
- sentinta civila cu mentiunea definitiva si irevocabila - copie xerox;
- dovada achitarii sultei (daca exista) - copie xerox.
2. Certificat fiscal pentru Cadastru si Intabulare eliberat de Directia Taxe si Impozite Locale (recent, maxim 30 de zile) - in original;
3. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor - copii xerox;
4. Schita apartamentului - copie xerox;
5. Polita de asigurare obligatorie a locuintei (PAD) - copie xerox.


* In cazul in care exista neconcordanta intre numele inscris in actul de proprietate si buletin, se vor face suplimentar, dupa caz, urmatoarele copii xerox: Certificatul de casatorie (copie xerox), sau Sentinta Civila de divort (copie xerox).
** In cazul in care exista neconcordanta intre denumirea strazii + numarul postal din acte si cea din realitate, se va obtine istoric de numar postal de la PMB din care sa reiasa schimbarea denumirii/numarului postal.
*** Daca in fostele registre de transcriptiuni si inscriptiuni imobiliare a fost notata ipoteca in favoarea CEC, somatie de plata, etc, aceasta ipoteca, somatie, etc, va fi inscrisa in Cartea Funciara ca sarcina.


ACTELE NECESARE PENTRU CADASTRU SI INTABULARE TEREN (FARA CONSTRUCTIE):

1. Certificat fiscal pentru Cadastru si Intabulare eliberat de Directia Taxe si Impozite Locale (recent, maxim 30 de zile) - in original;
2. Actele de proprietate ale terenului: titlu de proprietate, contract vanzare-cumparare, certificat de mostenitor, inclusiv actele invocate in certificatul de mostenitor, etc - copii xerox;
3. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor - copii xerox;
4. Extras de plan parcelar avizat de Primarie (numai in cazul terenurilor extravilane sau a celor situate in "intravilanul nou") - copie xerox.


ACTELE NECESARE PENTRU CADASTRU SI INTABULARE TEREN (CU CONSTRUCTIE):

1. Certificat fiscal pentru Cadastru si Intabulare eliberat de Directia Taxe si Impozite Locale (recent, maxim 30 de zile) - in original;
2. Actele de proprietate ale terenului: titlu de proprietate, contract vanzare-cumparare, certificat de mostenitor, inclusiv actele invocate in certificatul de mostenitor, etc - copii xerox;
3. Autorizatia de construire si proces - verbal de receptie la terminarea lucrarilor (daca exista) - copii xerox;
4. Autorizatia de demolare si proces - verbal de receptie la terminarea lucrarilor de demolare (numai in cazul in care in actele de proprietate se regaseste o constructie care ulterior a fost demolata) - copii xerox;
5. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor - copii xerox;
6. Polita de asigurare obligatorie a locuintei (PAD) - copie xerox.


ACTELE NECESARE PENTRU INSCRIERE CONSTRUCTIE (INTABULARE CONSTRUCTIE NOUA):

1. Certificat fiscal pentru Cadastru si Intabulare eliberat de Directia Taxe si Impozite Locale (recent, maxim 30 de zile), in care sa fie trecuta valoarea de impozitare pentru constructie - in original;
2. Documentatia cadastrala existenta (Plan de amplasament si delimitare a imobilului) - copie xerox;
3. Autorizatia de construire si proces - verbal de receptie la terminarea lucrarilor - copii xerox;
4. Autorizatia de demolare si proces - verbal de receptie la terminarea lucrarilor de demolare (numai in cazul in care in vechea documentatie cadastrala si in extrasul de Carte funciara se regaseste o constructie care ulterior a fost demolata) - copii xerox;
5. Documentatia tehnica vizata spre neschimbare, parte integranta a Autorizatiei de Construire (Plan de situatie si Relevee, intocmite de arhitect cu stampila Primariei "VIZAT SPRE NESCHIMBARE") - copii xerox;
6. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor (BI / CI / certificat de inregistrare - persoane juridice) - copii xerox;
7. Acordul bancii privind intabularea (doar daca terenul este ipotecat) - copie xerox;
8. Adeverinta numar postal (doar pentru judetul Ilfov) - copie xerox;
9. Certificat de performanta energetica (obligatoriu pentru procesele verbale de receptie la terminarea lucrarilor incheiate ulterior datei de 19.07.2013, iar anterior datei de 19.07.2013 - doar daca exista) - copie xerox;
10. Certificat de atestare a edificarii constructiei, eliberat de compartimentul Urbanism din cadrul Primariei locale - copie xerox;
11. Polita de asigurare obligatorie a locuintei (PAD) - copie xerox.


* Pentru Adeverinta numar postal si/sau schimbarea categoriei de folosinta a terenului in Cartea Funciara, Oficiul de Cadastru percepe o taxa suplimentara de 60-120 RON (regim normal) sau 300-600 RON (urgenta) pentru notarea adresei postale si/sau schimbarea categoriei de folosinta a terenului in Cartea Funciara.


ACTELE NECESARE PENTRU DEZMEMBRAREA SAU ALIPIREA (COMASAREA) IMOBILELOR:

1. Documentatia cadastrala existenta (Plan de amplasament si delimitare a imobilului) - copie xerox;
2. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor (BI / CI / certificat de inregistrare - persoane juridice) - copii xerox;
3. Acordul bancii privind dezmembrarea/alipirea (doar daca terenul este ipotecat) - copie xerox;
4. Certificat de urbanism pentru dezmembrare / alipire - doar pentru dezmembrarile / alipirea cu mai mult de 3 loturi (inclusiv) - copie xerox.


ACTELE NECESARE PENTRU ACTUALIZARE / RECTIFICARE CADASTRU, MODIFICAREA LIMITEI DE PROPRIETATE SI/SAU MODIFICAREA SUPRAFETEI TERENULUI:

1. Documentatia cadastrala existenta (Plan de amplasament si delimitare a imobilului) - copie xerox;
2. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor (BI / CI / certificat de inregistrare - persoane juridice) - copii xerox;
3. Acordul bancii privind actualizarea/rectificarea (doar daca terenul este ipotecat) - copie xerox;
4. Declaratie notariala din care sa rezulte ca proprietarul / proprietarii sunt de acord cu modificarea limitelor de proprietate [si a suprafetei imobilului (daca este cazul)] - copie xerox.


ACTELE NECESARE PENTRU AVIZ TEHNIC OCPI - NECESAR OBTINERII PAC, PUG, PUZ, PUD, SAU CERTIFICATULUI DE URBANISM:

1. Documentatia cadastrala existenta (Plan de amplasament si delimitare a imobilului) - copie xerox;
2. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor (BI / CI / certificat de inregistrare - persoane juridice) - copii xerox;
3. Certificat de urbanism - copie xerox (doar in cazul avizului tehnic necesar obtinerii PUZ, PUD, PAC);
4. Extras de plan parcelar actualizat eliberat de Primarie - copie xerox (doar pentru judetul Ilfov si doar in cazul avizului tehnic necesar obtinerii PAC).